Homepage Slideshow
50703070_1988068234623195_9047965692745220096_o.png
Zaplanuj swoją podróż z Kolejami Dolnośląskimi
faktystrona.png
Początek roku oznacza między innymi rozpoczęcie się okresu rozliczeń z podatków. Urząd Skarbowy zachęca do korzystania z elektronicznych formularzy i przypomina, że pierwsze deklaracje składać można dopiero od 15 lutego.
Pod koniec 2021 roku, kiedy negocjacje i rozmowy ze stroną czeską nie przyniosły rozwiązania, wiadomo było, że do wyborów parlamentarnych nic się w tej sprawie nie wydarzy. Dziś kiedy uformował się nowy rząd, złożony z polityków innej strony sceny politycznej, strona Polska wyraża nadzieję na szybkie i korzystne porozumienie z Pragą.
W sobotę 15 stycznia w Bogatyni odbędzie się manifestacja organizacji ekologicznych w sprawie zamknięcia KWB Turów. Wszyscy Ci, którzy nie zgadzają się z tą tezą, proszeni są o zachowanie spokoju i nie reagowanie na (być może) zaistniałe prowokacje.
Wokół Kopalni Turów powstało w ostatnim czasie wiele teorii, półprawd oraz kłamstw, które są wykorzystywane przez polityków, organizacje pozarządowe oraz innych, którzy tak naprawdę nie mają na ten temat wiedzy i rzetelnych informacji.
Dlatego mając na uwadze dobro społeczeństwa i bezpieczeństwo energetyczne kraju oraz regionu, chcieliśmy przedstawić Państwu kilka faktów z historii ubiegania się o nową docelową koncesję dla Turowa, a co za tym idzie również o konsultacjach z sąsiadami z południa oraz zza nysy łużyckiej.
Koleje Dolnośląskie podpisały umowę z nowym wykonawcą rozbudowy hali serwisowej w Legnicy. Inwestycję o wartości 65 mln zł zrealizuje konsorcjom ALSTAL Grupa Budowlana oraz ALSTAL Investment.
Niemiecki dziennik „Bild” informuje, że burmistrz Żytawy Thomas Zenker ma poważne zastrzeżenia do działalności KWB Turów, która wg niego powoduje pęknięcia domów po drugiej stronie Nysy Łużyckiej. Zatem tak jak Czesi uważa, iż „popełniono poważne błędy w polskiej ocenie oddziaływania na środowisko” ws. kopalni w Turowie. Z naszych informacji wynika, że informacje te są niezgodne z prawdą i za chwilę powiemy dlaczego.